Just b&b!

…dagelijkse belevenissen live from nr53!

  • Voyeurs…

    ...kunnen ons begluren op

    Flickr!

  • Kalender

    januari 2007
    M D W D V Z Z
    « Dec   Feb »
    1234567
    891011121314
    15161718192021
    22232425262728
    293031  
  • Heel eventjes in vakjes denken

  • Woordenwolk

  • Archief

  • Blog statistieken

    • 153,982 hits

Anti-muggen-decreet

Posted by Bart op 21 januari 2007

Ik denk dat ik mezelf als een vrij verdraagzaam persoon mag omschrijven, maar soms…

is het toch al te erg tegenwoordig, zelfs onze blog nr53 ontsnapt niet aan de klimaatcrisis! Deze ochtend was ik namelijk ‘not amused’ toen ik even een blik naar buiten wierp… getuige volgend fotootje!

een mug!


Inderdaad, daar zat dus gewoonweg een vieze vuile mug de ramen te bevuilen!

een mug - close up

Even ter informatie: ’t is januari! Ieder zichzelf respecterend insect zou dus al lang naar zijn oorsprong terug moeten gekeerd zijn: “want stof zijt gij en tot stof zult gij wederkeren”! Hmm, lijkt me voor deze beesten nog het meest van al van toepassing en vooral rechtvaardig: het is al erg genoeg dat ik tijdens de zomer als ordinair speldenkussen gebruikt wordt door deze notoire-en-vooral-mislukte-en-zielige-op-bloed-kickende-mini-vampiertjes. M’n winterse nachten moeten ze ook niet beginnen verstoren. De voorbije jaren heb ik echter al een stevige reputatie kunnen opbouwen als bartie-de-muggen-slayer (’t is eens iets anders dan Buffy) met als resultaat: onze gerestylede, ooit o zo maagdelijk, maar nu niet meer grijze slaapkamermuren.

Maar goed, ’t is natuurlijk wel onze eigen schuld en als lid van de verwende-ettertjes-generatie, zou ik toch mijn mede-generatiegenoten op willen roepen om eens te tonen dat wij toch zo slecht nog niet zijn en toch een paar grammetjes gezond verstand bezitten en dat ook kunnen gebruiken! Ik hoop dan ook dat jullie allen mijn wetsvoorstel tot de onmiddellijke herinvoering van de winterse vriestemperaturen en sneeuw zullen steunen, en het nodige zullen doen om dit te bewerkstelligen: minder broeikaseffect, en meer knuffelwarmte! ‘k Ben niet echt hyper-traditioneel of behoudsgezind ingesteld, maar verdikke, wanneer onze grootouders het te koud hadden tijdens de winter gingen ze ook gewoon naar Benidorm, laten we dit zo houden!
Ik dank u net zoals de generaties ettertjes die na ons zullen volgen, enneuh, niet vergeten, zij moeten ons pensioen betalen, we kunnen maar beter op een goed blaadje staan met andere woorden!😀

3 Reacties to “Anti-muggen-decreet”

  1. lexie said

    Persoonlijk ben ik een hevige voorstander van de opwarming van de aarde. Het kan niet warm genoeg zijn. Ik stel dan ook voor elke dag een half uur met ramen en deuren open te verwarmen. Degene die graag koud willen hebben moeten maar wachten op een volgende ijstijd, het is duidelijk dat we er net een te boven aan het komen zijn. Ik ben dus voorstander van een mediteraan klimaat in België !!!! (veel toersisme aan de kust zodat die commercanten ginder eindelijk eens ophouden met te zagen)
    Bart, met andere woorden, we zullen de politieke agenda van onze toekomstige partij eens moeten bekijken.

  2. Bart said

    Hmm, inderdaad… maar compromissen zijn er om gesloten te worden natuurlijk!
    Een mediteraan klimaat zegt me ook wel iets hoor, en er zijn misschien wel mugvriendelijkere (alhoewel) manieren om ons van de muggen te verlossen ipv de doodstraf, misschien uitzetting eens proberen… of algemene castratieverplichting of zo! Dat zou het nog zijn, anyway, geen jeukende boebels en slapeloze nachten (door muggengezoem dan toch) meer… kunnen we gelijk aan het strand gaan liggen slapen, denk dat dat het toerisme ook een boost kan geven! We gaan dan wel het strand moeten uitbreiden, misschien annexatie van een of andere kuststreek.
    Politieke agenda dus… laten we er een 69-puntenplan van maken anders?😀

  3. lexie said

    We leggen gewoon een één kind beleid op aan de muggen. Het zijn de vrouwtjes die bloed nodig hebben om zwanger te geraken.
    Ik vrees dat we ons meer zorgen om de tsé tsé vlieg zullen moeten maken

Geef een reactie

 
