Just b&b!

…dagelijkse belevenissen live from nr53!

  • Voyeurs…

    ...kunnen ons begluren op

    Flickr!

  • Kalender

    februari 2007
    M D W D V Z Z
    « Jan   Mrt »
     1234
    567891011
    12131415161718
    19202122232425
    262728  
  • Heel eventjes in vakjes denken

  • Woordenwolk

  • Archief

  • Blog statistieken

    • 153,985 hits

Shindler’s List

Posted by Bert op 5 februari 2007

Shindler’s List
Over Shindler’s List hoef ik waarschijnlijk niet veel meer te vertellen, want ondertussen heeft iedereen die film wel gezien. Nee? Schande! Volgens IMDb, bestaan er maar 6 betere films ooit…
Deze beklijvende film hebben we niet zomaar voor de zeshonderdzesenvijftigduizendtweehonderdvierentwintigeneenhalfste keer bekeken. Volgende week stappen wij namelijk het vliegtuig in naar Kraków. Naast de prachtige stad (naar ’t schijnt), zullen we er ook Auschwitz bezoeken. Aangezien de film zich voornamelijk in Kraków en omgeving afspeelt dus een ideale voorbereiding.
De combinatie van Steven Spielberg (regie) en John Williams (muziek) resulteerde in 7 Oscars (o.a. beste film, regie, muziek, cinematografie,…) in 1994. De film bouwt op een perfecte manier op van een op geld beluste nazi naar een redder van 1100 jodenlevens. Voor één mens, niet slecht gedaan! Schindler stierf in 1974 in verarmde omstandigheden (meer dan één keer nog failliet gegaan). Hij werd begraven in Jeruzalem, een perfecte setting voor het laatste shot van de film, waar we geconfronteerd worden met de ‘echte’ Schindlerjoden. Erg aangrijpend…
Oh ja, binnenkort verhuist mijn piano trouwens van het verre West-Vlaanderen (tja, mijn roots liggen daar) naar Antwerpen, dus binnenkort kan ik het thema van de film ook ten berde brengen… Bij deze allemaal uitgenodigd op mijn recital!

b&b: 8,5/10 ~ IMDb: 8,8/10

Eén reactie to “Shindler’s List”

  1. Frankske said

    Ja lap, weer enen me gouden handen ! Ik ben zot van pianomuziek, als’t maar dingeskes zijn die ik ken, bv dancing Queer van Abba of un oeuf is un oeuf van Sonna Dummer, en Gloria GAYnor met aaaaai wil survaaif … begin maar al te oefenen tegen da ik es kom é .. Kus Franske

Geef een reactie

 
