Just b&b!

…dagelijkse belevenissen live from nr53!

  • Voyeurs…

    ...kunnen ons begluren op

    Flickr!

  • Kalender

    februari 2007
    M D W D V Z Z
    « Jan   Mrt »
     1234
    567891011
    12131415161718
    19202122232425
    262728  
  • Heel eventjes in vakjes denken

  • Woordenwolk

  • Archief

  • Blog statistieken

    • 153,982 hits

The Departed

Posted by Bert op 7 februari 2007

10m.jpg
Zondag met enkele vrienden nog eens in de cinema geraakt. Het was alweer enkele maanden geleden, dus hoog tijd om nog eens de Kinepolis van de binnenkant te bezien.
We hadden geen idee welke film we wilden zien en hebben ons dan maar gebaseerd op de scores in IMDb en The Departed had de hoogste score (momenteel zelfs de 76e beste score ooit). Het is dan ook niet de minste: opnieuw een film van Martin Scorcese met Leonardo di Caprio in de hoofdrol (net als een aantal jaren terug met The Aviator). Ook deze film van Scorcese heeft heel wat kans om binnenkort enkele Oscars in de wacht te slepen (onder andere die van beste regie, beste mannelijke bijrol voor Mark Wahlberg en beste scenario).
Voor de geïnteresseerden: het woordje ‘fuck’ en afgeleiden komen maar liefst 237 keer voor in de film en het woord ‘cunt’ 22 keer… originele woordenschat kan je het dus niet echt noemen…
Ik vraag mij eigenlijk af wie zich bezighoudt met het tellen hiervan… ik heb alvast niemand zien tellen tijdens de film, het was al moeilijk genoeg om te volgen, wat mij betreft…

b&b: 7,7/10 ~ IMDb: 8,4/10

Eén reactie to “The Departed”

  1. Lode said

    Ey b&b

    ik heb de film een tijdje terug ook gezien. Op zich vond ik het een goede film waarbij de normale “Hollywood-logica” ver zoek was.

    Enkel het einde is bij mij zeer bizar … bij mij komt het een beetje over als dat het budget op was en bij gebrek aan een passend einde hebben ze in de laatste minuten er dan maar zeer snel een einde aan gemaakt.

    Maar overall, een zeer goede film en zoals jullie reeds zeiden, geen layback film.

    Grtz

Geef een reactie

 
