Just b&b!

…dagelijkse belevenissen live from nr53!

  • Voyeurs…

    ...kunnen ons begluren op

    Flickr!

  • Kalender

    maart 2007
    M D W D V Z Z
    « Feb   Apr »
     1234
    567891011
    12131415161718
    19202122232425
    262728293031  
  • Heel eventjes in vakjes denken

  • Woordenwolk

  • Archief

  • Blog statistieken

    • 153,978 hits

Nostalgie (deel 1)

Posted by Bert op 5 maart 2007

Ik word oud… Na het lezen van Frefre’s bericht kreeg ik ook spontaan de nostalgiekriebels. Ik moest terugdenken aan mijn kindertijd. In die tijd waren wij nog aangewezen op de BRT en de Nederlandse tv. Vandaag keren we met de Teletijdmachine terug naar twee Nederlandse kinderprogramma’s:

kaktus02.jpg Theo en Thea


De Grote Meneer Kaktus Show was in mijn vroegste levensjaren alvast een knaller. Op de onderstaande manier openden het drietal steevast hun show:

Dit tv-programma werd tussen 1986 en 1993 uitgezonden met de drie vaste zotten van dienst: Meneer Kaktus (Peter Jan Rens; heeft tegenwoordig enkele tv-productiebedrijven in Azië waaronder Mega Entertainment Group Asia) in pyjama en stropdas, Kweetniet (in gele boxtenue) en Mevrouw Stemband (Annemieke Hoogendijk) met een ‘k-heb-mijn-vingers-in-het-stopcontact-gestoken-haarcoupe. Het programma was erg herkenbaar met de telkens terugkerende rondes (waarvan we de eerste rond net gezien hebben). Vooral de derde ronde bleef bij mij hangen: GEVAAAAAAAAR!!!! Pfieow dat zat ver…
Een ander hilarisch kinderprogramma was Theo en Thea. Dit was de begingeneriek:

Hilarisch kon je het wel noemen ja: je moet maar eens volgende filmpjes bekijken waar ze nog een ander zalig programma nadoen: Zeg ‘ns Aaa:


Best een vettig duo dus… De kinderprogramma’s van vandaag zijn toch wel ietske braver geworden, precies…
Het duo heet Arjan Ederveen en Tosca Niterink. Deze laatste lijkt wel van de aardbol verdwenen, ondertussen… Het komische duo was op de buis te zien tussen 1985 en 1989. Joke (mijn zus) en ik waren alvast grote fans en hadden er onze hobby van gemaakt hen na te apen… Goe zot dus🙂

5 Reacties to “Nostalgie (deel 1)”

  1. FreFre said

    haha, theo en thea..Hilarisch🙂

  2. waar is de tijd. dat waren nog eens programma’s die je aan de buis kluisterden🙂

  3. Frankske said

    misschien nog een tip voor deel 3 ? De fabeltjeskrant hehe

  4. […] – the sequel augustus 9th, 2007 — Bert Na hier en daar en ginder verschillende nostalgische jeugdseries besproken te hebben ga ik eventjes verder […]

  5. kaktus said

    Nostalgie ? Zie http://www.degrotemeneerkaktusshow.nl Er komen weer 2 nieuwe opvoeringen van de show in Bunnik op 19 en 26 februari 2009. Kaarten verkrijgbaar via internet en bij Primera winkels. Groepen of scholen kunnen reageren op info@worldwideeventures.nl

Geef een reactie

 
