Just b&b!

…dagelijkse belevenissen live from nr53!

  • Voyeurs…

    ...kunnen ons begluren op

    Flickr!

  • Kalender

    maart 2007
    M D W D V Z Z
    « Feb   Apr »
     1234
    567891011
    12131415161718
    19202122232425
    262728293031  
  • Heel eventjes in vakjes denken

  • Woordenwolk

  • Archief

  • Blog statistieken

    • 153,982 hits

Nostalgie (deel 2)

Posted by Bert op 8 maart 2007

Na een aantal geschifte programma’s op de Nederlandse buis zo’n twintig jaar geleden, kijken we nu eventjes terug naar wat er toen op de BRT zoal te zien was…

Jacobus en Corneel Mik Mak & Mon Sprookjestheater


Blijkbaar werd Jacobus en Corneel maar één jaar uitgezonden, namelijk in 1985, en toch herinner ik mij dat nog heel helder (en ja, dat is al ongelooflijk voor mijn flutgeheugen)… De twee klusjesmannen waren altijd op weg met hun tandem en aanhangwagen. In hun witte huisje hadden ze elk een kastje met een vettig gordijn voor: in Jacobus’ (de lange) kast lag altijd wel wat lekkers, terwijl Corneel het meestal met niets moest stellen… Gieren van het lachen was dat :)! Jappe Claes (alias Jacobus) kennen we trouwens ook nog van Daens, De Zaak Alzheimer en Leon Pauwels uit Witse! Jos Kennis (Corneel) duikt in allerlei series af en toe eens op. Kan je nog meezingen met de begintune, trouwens?

Mik, Mak en Mon is nog zo’n kinderprogramma uit vervlogen tijden (1986-87). Die twee buitenaardse wezens moesten ons melk doen drinken en volgens dat ik mij het nog kan herinneren was dat nog goed gelukt ook… Melk dat we toen gezopen hebben. Jawadde! En handengymnastiek! Kunnen jullie nog die vingerbeweging?

Het Sprookjestheater tenslotte herinnerde ik mij enkel nog van het opgaande doek. Na wat opzoekwerk vond ik ook het introfilmpje terug. Je hoort er Marijn De Valck zingen. Een (waarschijnlijk erg jonge) Karel Deruwe, Peter Van den Begin en Marleen Merckx speelden er in mee. Als jonge snotter hing ik aan de meestervertellers (Francis Verdoodt) lippen.

10 Reacties to “Nostalgie (deel 2)”

  1. dat was de tijd.🙂

    ik vind het vreemd om het nu allemaal terug te zien. het ziet er na al die jaren zo gedateerd en veel minder flitsend uit dan ik me herinner

    televisie is op 20 jaar natuurlijk ook heel erg veranderd…

  2. Frankske said

    Zaaaaaaaaaaaaaaaalig, ik zat gewoon mee te wippen met de tune !!! schitterend gewoon !!! k’ga nog es kijken zie hehe
    Kus Frank

  3. Je hebt gewoon de filmkes gevonden!! Zalig!

  4. Alcyon said

    Subliem! Aan Jacobus en Corneel dacht ik af en toe nog eens terug (vooral als ik een kast met een gordijn voor zag🙂 ), maar ik kon mij niet goed meer herinneren hoe ze er uit zagen…

  5. […] Nostalgie (deel 2) « Just B&B […]

  6. francis verdoodt said

    ontroerd over zoveel nostalgie. En zeggen dat het allemaal zo vanzelfsprekend gewoon was. Bijna met pensioen.
    En dat ik nog altijd niet kan stoppen.
    Vier kleinkinderen al: van 0 tot 6.
    Opa, zou ik een rivier kunnen kopen? Misschien wel. Gooi eens een briefje in de beek, misschien vind je het deze zomer op het strand van Heist aan zee? Echt? Echt!
    Hartelijk dank.
    Beste groet aan al die grote, kleine kinderen van toen.

  7. Koen Vermant said

    wat zou ik graag Mik, Mak en Mon nog eens willen terugzien!

  8. Van landeghem wim said

    Nu ik gehoord heb dat Ketnet een volwaardige zender op zichzelf word richt ik mij tot de heren van de VRT aub sprookjestheater zend t terug uit

  9. What’s up to every one, the contents existing at this site are actually awesome for people knowledge, well, keep up the good work fellows.

  10. There are vaccines available for both chickenpox and shingles.
    The whole point of oral sex is to bring two lovers even closer in one of the most
    intimate acts possible. Chlamydia is a common, treatable, sexually transmitted infection.

Geef een reactie

 
