Just b&b!

…dagelijkse belevenissen live from nr53!

  • Voyeurs…

    ...kunnen ons begluren op

    Flickr!

  • Kalender

    maart 2007
    M D W D V Z Z
    « Feb   Apr »
     1234
    567891011
    12131415161718
    19202122232425
    262728293031  
  • Heel eventjes in vakjes denken

  • Woordenwolk

  • Archief

  • Blog statistieken

    • 153,982 hits

Désiré de Lille

Posted by Bart op 19 maart 2007

Elke rechtgeaarde Antwerpenaar kent wel Désiré de Lille, gelegen in de Schrijnwerkersstraat op een hinkstapsprong van de Groenplaats. Aangezien wij ons beste bestje doen om volledig te integreren moesten we hier dus vroeg of laat eens langs gaan. Dit weekend hebben we de stap dan ook gewaagd, en een bezoekje gebracht aan deze tearoom.
Wat?
Een tearoom dus, en dan nog wel eentje van de gevorderde soort: een diabetes-patiënt gaat driehoekig in shock van het bekijken van de kaart alleen al! Je kan er dan ook alle ongezonde-maar-o-zo lekkere dingen terugvinden die je je maar kan inbeelden. De uitbaters zijn niet voor niets de kleinkinderen van de beroemde Désiré van Rijsel die onder meer de Lacquemant (platte wafeltjes gevuld met plakkerige stroop) uitvond.
Het verdict?
Uit de plakkerige kaart, kozen we onder het motto “als je iets doet, doe het dan goed” voor de appelbeignets en de zoete Normandische pannekoek met appelen – ja, we zijn beiden in onze appelperiode.
Als drank bestelden we een kannetje koffie en een warme chocomelk, mét slagroom. De koffie was hoe koffie moet zijn: heet, sterk en zoet (het laatste is mijn inbreng). De chocomelk was eerder klonterig, de kwak namaakslagroom maakte het geheel alleen maar minder, euhm, overtuigend.
Ook de zoetigheden waren maar gewoontjes, de appelbeignets zelfs aan de vettigere kant: je cholesterolmeter laat je dus maar beter thuis. De zoete Normandische pannekoek met appelen, was dan weer een pannekoek met appelen.
Al bij al dus niet echt een geslaagde ontmoeting met een zaak die we vermoedelijk eerder zouden categoriseren onder “tourist trap”. Vooral het potje ronduit “vettige suiker”, even beschamend als de alomgekende “urinenootjes”, en het norse personeel deden de score negatief uitvallen…
Score?
2 senseo’s – dat kan beter!
2 senseo’s - dat kan beter!

3 Reacties to “Désiré de Lille”

  1. onbekend said

    een echte afrader vind ik!! potjes plakkerige suiker is te wijten aan het hergebruiken van de overschotten van de andere klanten hun potjes eenmaal je in de keuken hebt gestaan zet je er geen voet meer binne zeg ik😉 ik weet nu hoe het er aantoe gaat en ik vind het maar smerig

  2. […] 2008: Désiré De Lille Geplaatst op mei 11, 2008 door Benjamin Zoals B&B terecht stelden, kent iedere Antwerpenaar, Luikenaar en Rijselaar wel Désiré De Lille. DDL is vooral bekend om […]

  3. Jerry van antwerpen said

    Voor de zoveelste keer met dit koude weer loop ik even langs desire de lille, heerlijk die geur en de drukte. Na een poosje krijg ik mijn lekkere koffie van een vriendelijk meisje die vraagt of ik al een keuze gemaakt heb ,enof ik ga voor de heerlijke smoutebollen die binnen 5 min voor mijn neus staan.Zalig redelijk snel bediend in een zeer drukke zaak waar ik graag kom en waar alles zo gemoedelijk is,die5 min dat de obers u bedienen krijg je dat gevoel dat je terug kind bent verukkelijk!!!

Geef een reactie

 
