Just b&b!

…dagelijkse belevenissen live from nr53!

  • Voyeurs…

    ...kunnen ons begluren op

    Flickr!

  • Kalender

    april 2007
    M D W D V Z Z
    « Mrt   Mei »
     1
    2345678
    9101112131415
    16171819202122
    23242526272829
    30  
  • Heel eventjes in vakjes denken

  • Woordenwolk

  • Archief

  • Blog statistieken

    • 153,985 hits

Eurosongkoorts 2007

Posted by Bert op 29 april 2007

Mensen die mij goed kennen, weten dat ik een hevige fan ben van het Eurosongfestival. Binnen een tweetal weken is het weer zover, dus de Eurosongkoorts begon zo erg te stijgen, dat ik mij niet langer kon inhouden om hierover iets te posten…

Eurosong 2007


Dit jaar doen er een record aantal landen (42) mee, waaronder nieuwkomers Georgië, Servië en Montenegro (sinds vorig jaar gescheiden) en Tsjechië. Hongarije en Oostenrijk zijn opnieuw van de partij. Monaco zag na drie slechte resultaten af van deelname.
Er blijken dit jaar uitzonderlijk veel mannen op het eurosongpodium te zullen staan… Allé, wat je mannen kunt noemen: er lopen nogal wat “vrouwelijke mannen” rond, aldus Anja Daems (opnieuw commentator naast ouwe getrouwe André Vermeulen). Hierbij denken we spontaan aan de ongetwijfeld scorende inzendingen van Zweden, Denemarken en Oekraïne.
Naast Zweden maken Zwitserland (met DJ BoBo) en Servië bij de bookmakers het meeste kans om het festival te winnen.
Mijn persoonlijke top-3 ziet er als volgt uit:
Met stip op 1: mijn eeuwige favo-eurosongland Cyprus. Cyprus houdt het meestal erg traditioneel, maar dit jaar is dit helemaal anders: Evridiki vertegenwoordigt haar land voor de derde keer (ook nog in 1992 en 1994 maar met weinig succes), maar deze keer in (soms onverstaanbaar) Frans zal het haar zeker beter afgaan:

Op de tweede plaats staat Servië. Scoort al jaren erg goed en dit zal deze keer niet anders zijn. Opnieuw een erg Balkan-klinkende song die de superstem van Marija Serifovic goed in de verf zet, al klinkt het in deze live-versie af en toe wat vals… Oordeel zelf:

En om mijn top-3 te vervolledigen, had ik graag nog de soms wat Grieks klinkende Olivia Lewis uit Malta op jullie los gelaten. Een typisch Eurosongnummer met veel melodrama, waardoor het waarschijnlijk niet bij de eersten zal eindigen, maar toch van mij een pluim verdient:

Eén reactie to “Eurosongkoorts 2007”

  1. […] navolging van JustB&B heb ik net op Youtube alle inzendingen bekeken voor het Eurovisie songfestival en hier is mijn top […]

Geef een reactie

 
