Just b&b!

…dagelijkse belevenissen live from nr53!

  • Voyeurs…

    ...kunnen ons begluren op

    Flickr!

  • Kalender

    juli 2007
    M D W D V Z Z
    « Jun   Aug »
     1
    2345678
    9101112131415
    16171819202122
    23242526272829
    3031  
  • Heel eventjes in vakjes denken

  • Woordenwolk

  • Archief

  • Blog statistieken

    • 153,979 hits

Research troubles II

Posted by Bert op 31 juli 2007

Een aantal jaren terug heb ik een onderzoek uitgevoerd naar het consumentengedrag bij holebi’s (in vergelijking met dat van hetero’s) en kwam tot opmerkelijke resultaten. Ondertussen zit ik in de eindfase om het onderzoek te publiceren in een internationaal wetenschappelijk tijdschrift. Maar voor ik dit kan doen, heb ik nog wat extra hulp nodig… Een oproep:

Je kent waarschijnlijk wel het cliché dat holebi’s kapitaalkrachtiger zouden zijn dan hetero’s en daarom ook een ander consumentengedrag zouden vertonen. De meeste holebi’s hebben namelijk minder/geen geld te spenderen aan kinderen en kunnen dus aan andere producten en diensten hun geld opdoen.
Ik heb een eerste onderzoek naar dit fenomeen uitgevoerd in Vlaanderen en kom tot opmerkelijke resultaten. Om deze resultaten in een internationaal wetenschappelijk tijdschrift te publiceren, dien ik nog een bijkomende terugkoppeling te doen naar de holebi-gemeenschap.
In de praktijk dien ik dus een aantal holebi’s samen te brengen om over dit onderwerp te discussiëren. Hierbij presenteer ik kort mijn resultaten waarna jullie respons van belang kan zijn om de resultaten goed te interpreteren.

Wil je meehelpen aan wetenschappelijk onderzoek naar holebi’s en op deze manier deze subgroep ook in de wetenschappelijke wereld zichtbaar maken? Wil je bovendien kans maken op Fnac-bons t.w.v. €10 elk? Dat kan door je in te schrijven voor deze groepsdiscussies. Je kunt kiezen tussen gesprekken in Gent (op maandagavond 13 augustus voor mannen en op donderdagavond 16 augustus voor vrouwen) of in Antwerpen (op zaterdagmorgen 1 september). Als je liever een individueel gesprek hebt, kan dat ook.
Voor dit alles kan je je inschrijven via deze link. Alle bekomen informatie wordt met de nodige discretie behandeld.

Dus, als je nog niets te doen hebt op één van deze data, schrijf je dan zeker in, want ik ben hopeloos op zoek naar meer volk om hierover te discusiëren… Oh ja, en laat gerust wat geïnteresseerde vrienden/vriendinnen van je zich ook inschrijven… kan het nog een gezellige boel worden!

11 Reacties to “Research troubles II”

  1. Ecce Homo said

    Mmmm, maar zaterdag is boyfrienddag

  2. Bert said

    Awel, samen boyfrienddag starten met een interessant onderzoek en discussie (soort zevende dag eigenlijk, maar dan op zaterdag… en véééééééééél interessanter), en nadien heb je nog een ganse dag Antwerpen voor de boeg (shoppen, whatever,…)

  3. […] De oproep: Je kent waarschijnlijk wel het cliché dat holebi’s kapitaalkrachtiger zouden zijn dan hetero’s en daarom ook een ander consumentengedrag zouden vertonen. De meeste holebi’s hebben namelijk minder/geen geld te spenderen aan kinderen en kunnen dus aan andere producten en diensten hun geld opdoen. […]

  4. Ecce Homo said

    Ik zal zien of ik het kan inpassen🙂

    (Maar ik woon in Antwerpen, ik kan elke dag shoppen :-P)

  5. Mick said

    Voila , aangemeld!🙂

  6. […] lezen. Zoals 237 redenen om seks te hebben. Het is ook steevast in komkommertijd dat (doctoraats)thesissen gepubliceerd worden. Zonder komkommertijd, geen Pastafari’s en andere EO-toestanden. Als ik […]

  7. Ecce Homo said

    Zoek je nog mensen?

  8. Ecce Homo said

    Ingeschreven: voor groep en individueel: je ziet maar🙂
    Een kameraad van me zal zch ook inschrijven peins ik, kunnen we mss die combineren op een avond?

  9. Bert said

    Super, ik ben inderdaad nog altijd op zoek naar mensen voor het groepsgesprek, dus leuk dat je je ingeschreven hebt! Meer info volgt later nog…
    Gisteren een eerste focusgroep gehad in Gent en het was best leuk en vooral verhelderend🙂

  10. Benjamin said

    Het was leuk en interessant🙂

  11. […] september 1st, 2007 — Bert Het is goed geweest. We zijn vermoeid. We hebben nood aan rust… Wij doen het zonder beelden van […]

Geef een reactie

 
