Just b&b!

…dagelijkse belevenissen live from nr53!

  • Voyeurs…

    ...kunnen ons begluren op

    Flickr!

  • Kalender

    augustus 2007
    M D W D V Z Z
    « Jul   Sep »
     12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    2728293031  
  • Heel eventjes in vakjes denken

  • Woordenwolk

  • Archief

  • Blog statistieken

    • 153,985 hits

Nostalgie – the sequel

Posted by Bert op 9 augustus 2007

Na hier en daar en ginder verschillende nostalgische jeugdseries besproken te hebben ga ik eventjes verder in mijn leven en kom ik terecht in mijn apejaren *thinking*: het uitgaansleven…

En eigenlijk is dat uitgaansleven al in mijn kindertijd begonnen. Mijn zus en ik hadden namelijk het privilege van een dj als vader te hebben. Yep, een hippe vader hadden wij wel! Al van kindsbeen af zat ik dus in de discotheek (bestaat ondertussen al een tijdje niet meer). Heb dus diverse muziekgenres gekend: van eighties over new beat tot house… ik kreeg het met de paplepel ingegeven. Tommy deed mij herinneren aan die tijd toen hij mij vertelde over zijn Bonzai-periode…
Ter herinnering aan “mijn pa was een dj”-tijd enkele clips:
The Confetti’s waren een Belgische groep (met zanger Peter en vier danseressen) eind de jaren 1980 met internationale bekendheid. The Sound of C was hun eerste single in de tijd dat new beat dé hype was. Verschillende discotheken, waaronder La Rocca en Boccaccio, beleefden topdagen toen… Maar een hype blijft meestal niet lang en ook The Confetti’s waren in 1991 al verleden tijd. De zanger Peter bleek later psychische problemen te hebben…
De clip van The Sound of C is nu eigenlijk hilarisch om naar te kijken… Let vooral op de wagens waar we toen met z’n allen mee rondreden…

Begin jaren 1990 volgde wat heviger stuff, met de eerste house. Het centrum van die (ondertussen) retro house lag in de Cherry Moon in Lokeren (dat begin 2006 de deuren sloot, na 15 jaar bonken).
Een eerste clip uit die tijd (en we spreken over 1993) is de fameuze Bonzai-plaat Channel One met een clip om krankzinnig van te worden…

Een andere is Cherry Moon Trax 1: the house of house… met de fameuze Jan Vervloet (ook gekend van Fiocco en Scoop) achter de draaitafel… waar is den tijd🙂

Tot zover het uitgaansleven als kind/puber… een volgende keer laat ‘k wat nostalgische klanken uit mijn studententijd op jullie los, want toen stond ik ook serieus te shaken!

4 Reacties to “Nostalgie – the sequel”

  1. JC said

    OMG, idd nostalgisch… Laten we lekker samen “hakken” met Tommy op House muziek?🙂 LOL … haha

  2. Mick said

    🙂
    Ik ken Petra van de The Confetti’s.

  3. T.V said

    waar is den tijd verdoemme, dat waren de goei dagen, als snotneus van 16 met den brommer op stap

    Jens : Loops & Things is mijne favoriet http://www.youtube.com/watch?v=3_qRPkd3Wco

  4. […] – the sequel II oktober 3rd, 2007 — Bert Zoals beloofd keer ik samen met jullie terug naar mijn studentenperiode. Nee, de boeken laat ik links […]

Geef een reactie

 
