Just b&b!

…dagelijkse belevenissen live from nr53!

  • Voyeurs…

    ...kunnen ons begluren op

    Flickr!

  • Kalender

    oktober 2007
    M D W D V Z Z
    « Sep   Nov »
    1234567
    891011121314
    15161718192021
    22232425262728
    293031  
  • Heel eventjes in vakjes denken

  • Woordenwolk

  • Archief

  • Blog statistieken

    • 153,982 hits

Geesten oproepen

Posted by Bert op 21 oktober 2007

Gisteren hebben we op een verjaardagsfeestje geesten opgeroepen (voor mij de eerste keer)…

We vonden er niet beter op om vorige nacht gezellig samen eens geesten op te roepen. Ik was direct voorstander. Ik wou dit al een tijdje eens doen, vooral uit nieuwsgierigheid, maar nooit de gelegenheid toe gevonden (vooral omdat de meerderheid van het gezelschap dit meestal niet durft, de woesies). Als non-believer was ik erg benieuwd naar wat zou gebeuren…
Het is de bedoeling dat de geesten spreken bij monde van een omgekeerd glas (waar elke deelnemer zijn/haar vinger licht oplegt) dat over letters/cijfers schuift nadat een vraag gesteld wordt. Als criticus en wetenschapper geloof ik in het Carpentereffect, waarbij het onbewuste van de personen de oorzaak is van het bewegen van het glas, maar wou natuurlijk dit alles van nabij meemaken en testen.
De eerste “geest” die we opriepen zou de grootvader van iemand in de groep geweest zijn. Alleen vreemd dat de naam van zijn vrouw niet klopte: niet overtuigd. Dan maar een tweede keer geprobeerd en die was goed voor het zothuis, want bij elke vraag gaf die een reeks van letters die absoluut geen woorden/zinnen konden vormen…: niet overtuigd. De laatste keer had iemand die niet meedeed een cijfer op een blad geschreven en we vroegen de “geest” om het cijfer te vormen op het bord, maar ook dat klopte tot driemaal toe niet: opnieuw niet overtuigd. We wilden het nog een vierde keer proberen (toen waren we nog maar met drie) en toen gebeurde er helemaal niets meer: ik verdacht er voordien twee mensen van teveel druk op het glas uit te oefenen en zij waren er toen niet meer bij… Verdacht🙂 Enfin, mijn nieuwsgierigheid is er enkel maar groter op geworden en daarom eens wat opgezocht op het net. Op deze site staan een aantal tips om geesten op te roepen en gisteren hebben we het blijkbaar goed fout gedaan:

  • Zorg ervoor dat je een sessie houdt met mensen die je kunt vertrouwen… Oeps
  • Houdt de sessie met maximaal drie personen plus één persoon die de boodschappen opschrijft… Oeps, 10 zal wel teveel geweest zijn zeker?
  • Zorg ervoor dat de sessie niet kan gestoord worden (telefoons uit)… Oeps
  • Zorg van tevoren voor een lijst met vragen en houd je hieraan… Oeps, iedereen die door elkaar vragen stelt zal misschien tot niet de ideale methode geweest zijn zeker?
  • Draag zoveel mogelijk zilveren sieraden… Oeps, zó gay zijn we nu ook weer niet🙂
  • Zorg voor een kring van kaarsen rondom alle spelers en het bord… Oeps
  • Neem de sessie serieus en ga niet lopen giechelen of lachen… Oeps, we waren nog slechter dan een bende giecheltrienen🙂
  • Neem de entiteit serieus en toon respect… Oeps
  • Neem netjes afscheid van de entiteit wanneer de sessie wordt gestopt… Oeps, eindigen met “zo’n dikke zever”, zal wel niet juist zijn geweest, zeker?

Het kan dus ook aan ons gelegen hebben. Blijkbaar mag je ook niet vragen naar de geaardheid van de geest, maar als bende gays was dit vaak het eerste wat we wilden weten🙂
Op Youtube ook een leuk filmpje van Rooyackers, Kamps en Kamps (die trouwens zalige Nederlandse cabaretiers zijn) gevonden die bekende geesten oproepen…

Nog iemand ervaring mee? Wil dat nog wel ‘ns doen, want was best fun én intrigerend…

18 Reacties to “Geesten oproepen”

  1. J.C. said

    Hahahaha! Well,…
    …Oooooit (lang geleden) hadden mijn vrienden en ik Ouiji eens geprobeerd. Maar tot onze grote verbazing, werkte het wel?!!🙂 haha… (FYI: ik was een alternatieveling🙂🙂🙂 ) We hadden 3 simpele vragen gesteld en het klopten. En Na de derde vraag, waren we zodanig bang geworden dat we meteen gestopt waren🙂 haha en we waren toen met 5 (4 mensen die elk een windrichting vertegenwoordigde en 1 die alles opschreef)🙂 haha Maar natuurlijk was dat LANG LANG LANG geleden.🙂 haha

  2. Tom said

    Lang geleden met vrienden eens dezelfde oefening gedaan. Na wat losse flodders ging het er plots serieus aan toe; we kregen de vader van één van ons over de vloer. Zo beangstigend dat we flink van onze melk snel het licht aandeden en de muziek luid zetten. Blijkbaar niet zoals hoort😉

  3. Emanuel said

    Spooky business!😀 I, heb het altijd al eens willen proberen. Maar waar koop je eigenlijk z’on ouija-bord?

  4. Bert said

    Wij hebben onze creativiteit nog eens bovengehaald en op een groot blad zelf de cijfers en letters (deze keer zonder Zaki) geschreven…

  5. hanne said

    Kunnen er ook boze geesten zijn die je erna achtervolgen?
    want we willen het ook graag eens doen maar zijn bang dat ze ons niet met rust zullen laten als het werkt.

    • Melanie. said

      ja, boze geesten bestaan ook ! daarom moet je eerst vragen of er een geest aanwezig is en daarna vragen of de geest goed of slecht is. hij/zij kan je jaren lang achtervolgen met nare dingen als het een slechte geest is !

  6. Camille said

    Ik heb daarnet voor de eerste keer geesten opgeroept.
    Samen met 3 vriendinnen,we hadden er een artikel over gelezen en we wouden het is uittesten.
    We moesten eerst water drinken om de negatieve kracht weg te spoelen,daarna moesten we een cirkel zout rond ons strooien om negatieve geesten op afstand te houden. Het bord hebben we helemaal zelf gemaakt en we pakten een magneet. We moesten dan elk om de beurt op de magneet blazen en zeggen:Ik wil de geest,Ik vraag de geest,Ik krijg de geest. Dan moest de groepsleider zeggen:Geest,bent u daar? De eerste twee keer kwam er geen antwoord maar de 3de keer(3de keer,goeie keer?Toeval)kwam er beweging en zei de geest?:Yes. We vroegen dan maar zijn naam maar het waren allemaal rare letters achter elkaar,volgens de geest noemde hij:apuvu ofzo. Dan vroegen we voor wie komt u en hij zei:CVH
    WEet er iemand misschien wat die woorden betekenen,bestaat er misschien een speciaal geesten alfabet?:o

    Alvast Danku
    Camille

    • Lise said

      Camille wat is je achternaam want de eerste letter was een C=Camille als het niet zo is het zijn allezins inisialen van een naam ken je iemand met z’on inisialen ? als het zo is is het voor hem/haar bedoelt maar let goed op hij/zij hoeft er niet bij te zitten in de kring iemand van de kring moet hem/haar minstens kennen.

      succes met zoeken .Van
      lise x

  7. Robson said

    Het is al jaren geleden en ik kwam thuis in het ouderlijk huis. Ik dacht: wat hoor ik?

    In de huiskamer zaten mijn zus en een vriendin van haar met hun wijsvinger op een glas, en het glas ging heftig rond allemaal lettertjes die ze in een cirkel op de tafel neer hadden gelegd.

  8. meuuj said

    gistern had ik dat met nog een persoon gedaan op eendonkere zolder, en idd het werkte ook nog. we hadden een spiegel ne het alfabet eromheen gelegd,e nkaartje ja en nee. er kwam een vrouw en die leek eerst kwaad te zijn maaar later dus niet. het was echt heel bizar.
    @ emanuel je kunt zelf zon bord maken! benodigdheden: spiegel met geen structuur omheen, kaartjes van het alfabet, kaarsje, glaasje.

  9. Karen said

    ik en een vriendin hebben samen geesten opgeroepen.
    Voordat we dat gedaan hadden, hebben we eerst genoeg informatie over glaasje draaien gezocht. We waren helemaal gefascineerd over glaasje draaien en alles wat er zou kunnen gebeuren. We hadden ons goed voorbereid, maar toch geloofde we nog niet 100 % in geesten. Laten we het uitproberen dachten we!
    We waren in het begin niet erg serieus maar naar het einde toe waren we goed geconcentreerd terwijl we bezig waren. We hebben verschillende vragen gesteld zoals ; is er iemand aanwezig? Zou iemand alstublieft met ons contact willen opnemen? Zou u misschien een kaarsje willen uitblazen als teken dat u er bent? enz.. Zo een uur aan een stuk. Uiteindelijk is het glas verplaatst naar de letters W,D en F. Maar we weten niet zeker of dat door een geest was of onbewust door ons zelf.
    We hebben daarna het spel gewoon afgesloten met ; Danku voor uw aandacht en sorry dat we u lastig vallen.Omdat we zo opgewonden waren door alle spannende verhalen over deuren die dicht slagen, voetstappen, stemmen, enz.. was deze ervaring bijzonder teleurstellend. Ik en mijn vriendin zijn nu van mening dat er waarschijnlijk geen geesten bestaan en waarschijnlijk de mensen die verhalen gewoon verzinnen. We gaan het nog eens een andere keer uitproberen om 100 % zeker te zijn van onze mening, maar eerlijk gezegd denken we niet dat het nog veel gaat helpen. Alle verhalen zijn heel fascinerend om te lezen maar geloof er dus niet in.

    • Lise said

      ik heb idd het gevoel dat mensen verzinnen dat je erna voetstappen,stemmen,enz…. hoort omdat ik van mensen die het net gedaan hebben alleen maar teleurstellende verhalen gehoor ik en mijn vriendin gaan proberen.Maar dan zonder glas ik zal zeggen wat er gebeurt is😉

      x lise

  10. Lise said

    poging 1=mislukt we hebben eigenlijk niks buiten een blad met het alfabet ja nee en welk en een magneet maar toen we begonnen wisten we eigenlijk niet wat we moesten zeggen om contact te maken😦

  11. Lise said

    HELP ONS!!!!!!!!!!!! pls😉🙂😦😀 8)

  12. Stijn said

    Heb het ook wel eens gedaan met een paar vrienden. Een van hun (Sep) probeerde iedereen wijs te maken dat hij paranormaal begaafd was.
    Al snel had ik een manier gevonden om hem te ontmaskeren.
    ik vertelde dat mijn opa Dirk gisteren overleden was en hij mij met zijn laatste woorden mij opdroeg regelmatig zijn geest op te roepen (alemaal bedacht natuurlijk:D)
    Al snel voldeden we aan alle eisen van het glaasje draaien en hadden we contact met onze Dirk. Nadat we alle vragen gesteld hadden (en antwoord hadden gekregen van Sep) vertelde ik dat ik helemaal geen opa Dirk had en dat Sep dus zelf beweging in het glas bracht. Na dit gehoord te hebben rende hij huilend weg en was hij ontmaskerd. Daarna was onze grote vriend Opa Dirk opvallend stil zonder Sep :].
    Wat ik hiermee probeer te vertellen geesten bestaan niet en je kunt ze dus ook niet oproepen.Als je ondanks dit toch contact hebt, zit er iemand als Sep de boel te verkloten door het glas zelf te laten draaien.

  13. Bart De Wever said

    ik ga het ook deze avond doen
    daarom keek ik naar jullie reacties

  14. Tiara said

    Ik & Mijn Vriendin Willn Ook eens Proberen ..Mah We Denken Dat Er Iets Ergs Gaat Gebeuren .. Heeft dat kans dat er iets ergs gaat gebeuren ? ..

  15. Pip said

    Ik en een Vriendin willen het ook is proberen maar we zijn zo bang dat er iets ergs gebeuren gaat. Of dat we hele enge dingen gaan zien of merken erna door slechte geesten.

Geef een reactie

 
