Just b&b!

…dagelijkse belevenissen live from nr53!

  • Voyeurs…

    ...kunnen ons begluren op

    Flickr!

  • Kalender

    februari 2008
    M D W D V Z Z
    « Jan   Mrt »
     123
    45678910
    11121314151617
    18192021222324
    2526272829  
  • Heel eventjes in vakjes denken

  • Woordenwolk

  • Archief

  • Blog statistieken

    • 153,985 hits

R.I.P. Benny Neyman

Posted by Bert op 7 februari 2008

Benny Neyman, bij ons allemaal vooral gekend van “Een vrijgezel die gaat pas slapen…” op menig fout feestje, heeft de strijd tegen kanker verloren. Hij werd 56 jaar.

Benny Neyman


Deze gay-BN (Bekende Nederlander) ken ik vooral uit mijn kindertijd, toen één van mijn favoriete langspeelplaten van mijn ouders de LP van Neyman was. Het grijs draaien was een logisch gevolg. De grootste liefhebbers konden vorig jaar nog met hem meekwelen tijdens het Schlagerfestival in Hasselt. Een overzicht van zijn bekendste nummers zorgen voor wat nostalgie:
Ik weet niet hoe (1980), zijn doorbraakschijf na 5 jaar in de marge te lummelen:

Vrijgezel (1981), zijn grootste hit in Vlaanderen (en autobiografisch toen):

Blijf vannacht bij mij (1984):

Waarom fluister ik je naam nog? (1985) , zijn grootste hit in Nederland:

2 Reacties to “R.I.P. Benny Neyman”

  1. […] bekendste lied was ongetwijfeld Vrijgezel, uit […]

  2. Martin said

    Rust in vrede Benny ! Weer een groot artiest die ons te vroeg verlaat.

Geef een reactie

 
