Just b&b!

…dagelijkse belevenissen live from nr53!

  • Voyeurs…

    ...kunnen ons begluren op

    Flickr!

  • Kalender

    februari 2008
    M D W D V Z Z
    « Jan   Mrt »
     123
    45678910
    11121314151617
    18192021222324
    2526272829  
  • Heel eventjes in vakjes denken

  • Woordenwolk

  • Archief

  • Blog statistieken

    • 153,979 hits

Eurosong (preselectie 3)

Posted by Bert op 11 februari 2008

Ik heb eventjes getwijfeld of ik mijn vingers wel zou moe maken om hierover nog te schrijven, maar zal het uiteindelijk toch maar doen, kwestie van een begonnen hoofdstuk af te maken: de derde preselecties van eurosong waren over het algemeen bedroevend. Ik licht toe.

Ellis-T mocht de avond openen met een song geschreven door Regi van Milk inc. Eventjes dachten we dat we in het Junior Eurosong waren beland: de zangeres Sabrina had namelijk twee huppelende vriendinnetjes meegebracht in flashy pakjes (waar mijn ogen spontaan van begonnen te tranen). Regi had waarschijnlijk nog iets in zijn onderste schuif liggen, waar hij voor de rest toch niets mee kon aanvangen… waarom dan niet voor eurosong proberen, zal hij gedacht hebben. De stemprestaties klonken erg onzeker en te onervaren. Onverdiend toch nog in de wildcardpot geraakt.
Tabitha Cycon (sommigen kennen haar misschien nog van de eerste Idool-reeks) bracht met een erg Amerikaans klinkende gospel een happy-klinkend nummer. Haar stem is compleet het tegengestelde van Sabrina: krachtig, getraind en met een ziel. Inderdaad jammer dat het achtergrondkoor niet stijlvoller ingezet werd: zangers zijn geen dansers… Maar chapeau dat zij het wel aandurft om direct alle stemmen live te brengen, wat sommige voorgangers (ik denk aan Kathy Satyn uit de eerste preselectie) niet deden.
Di Bono was een buitenbeentje in de eurosongreeks met een mix van rock en elektro en deed ons wat denken aan de Cypriotische inzending van vorig jaar, maar dan net iets minder goed. Op zich een leuk nummer, maar zonder meer. Het kwam niet echt van de grond (op het einde kwam het zelfs wat vervelend over en het showgehalte ontbrak (wat toch meestal onvermijdelijk is in het grote Eurosong). Toch onverdiend uit de wedstrijd getelevoted.
Nelson was de eerste verademing van de avond. Een Belgische R. Kelly, wie had dat nog gedacht! De stemmenmix was perfect, met sterke backing vocals en een typisch stemgeluid van de man in zijn marcelleke achter de piano. Sterk in zijn eenvoud, al miste ik nog de extra cadans van een modulatie, wat de kers op de taart zou zijn. Een verdiende winnaar, al zal dit op Eurosong wel geen winner zijn.

Tot slot mocht Geena Lisa de avond afsluiten. Met vier lookalikes bracht ze een leuk nummer geschreven door Yves Barbieux, die ook Urban Trad al succesvol maakte op Eurosong. Ook hier chapeau voor de lookalikes die qua samenzang goed scoren, al blijft Geena Lisa geen superzangeres. Het klonk leuk, maar misschien net niet origineel (zowel qua act als lied) om in Belgrado te scoren. Een terechte tweede plaats dus.

Mijn persoonlijke top-5 (Belgrado top-5):
1. Nelson (2)
2. Geena Lisa (2)
3. Tabitha Cycon (3)
4. Di Bono(4)
5. Ellis-T (5)

Zoals je kan zien, heb ik gisteren geen enkel goed eurosonglied gehoord en gezien. Geen winners deze keer (net als de vorige keren trouwens!).
Je kan alles nog eens herbekijken op de site van deredactie.be.

6 Reacties to “Eurosong (preselectie 3)”

  1. Benjamin said

    Heb slechts deel 2 gezien, en dus (nog) niet de volledige acts. Ik was nogal onverschillig. En echt wow vind ik Nelson niet…

  2. Bart said

    ‘k had inderdaad ook een beetje een overschillig gevoel bij, d’er was niet direct iets dat er positief uitsprong: Geena was leuk, maar niet catchy genoeg waardoor het niet bleef hangen; Di Bono wordt een hit maar geen Eurosongwinner en Tabitha: héél jammer van de slechte act, het liedje was echte feel-good muziek.
    Bij Nelson had ik eerder een “heb ik al eens gehoord” ipv een “waauw”-gevoel en Ellis-T, njah daar spreken we niet over…

  3. Ik kreeg een berichtje van een drummer die ik goed ken, dat ik snel snel moest kijken en op Nelson stemmen… Dus heb ik gekeken, heb het kunnen smaken, maar het toch niet over mijn hart kunnen krijgen een stem uit te brengen… heel die eurosong soep doet mij jammergenoeg ook niet echt iets.

  4. Tommy said

    Nelson was idd wel goed, echte eurosong stijl.
    Geena Lisa vond ik slecht, beter was Di Bono maar die moest spijtig genoeg naar huis.
    Ellis T moest volgens mij naar huis, beel te jong voor Eurosong, was meer iets voor Junior Eurosong.

  5. […] Frankrijk en Wallonië. In Parijs dansen jongeren Tecktonic op straat zoals vroeger breakdancers. Ellis-T en My Music zijn dus al hopeloos […]

  6. […] Blablabla Eurosong (preselecti… on Echt kattenweer!Bert on Bistro SteenstraeteJoke on Bistro SteenstraeteBart on Proximus Diamond GamesTv-tip: Tecktonic (K… on Eurosong (preselectie 3) […]

Geef een reactie

 
