Just b&b!

…dagelijkse belevenissen live from nr53!

  • Voyeurs…

    ...kunnen ons begluren op

    Flickr!

  • Kalender

    februari 2008
    M D W D V Z Z
    « Jan   Mrt »
     123
    45678910
    11121314151617
    18192021222324
    2526272829  
  • Heel eventjes in vakjes denken

  • Woordenwolk

  • Archief

  • Blog statistieken

    • 153,985 hits

Uninvited

Posted by Bert op 29 februari 2008

Nu denken jullie misschien dat dit postje opnieuw over de inbraak van vorig jaar gaat, maar niets is minder waar. Ik wil mijn hit van het moment met jullie delen…

Uninvited


Iedereen kent het fenomeen wel: ‘zot lopen’ van een lied, al dan niet uit de hitparade. Wel dat van mij is al een tijdje eigenlijk beide: Met de hit van Freemasons (Uninvited) ga ik momenteel uit mijn dak.

Daarom ging ik youtuben en wikipedia’en om er meer van te weten te komen. Freemasons blijkt dus een duo te zijn, waarvan Small ooit deel was van Phats & Small en het steengoeie “Turn Around” uit de losse pols schudden. Verder zijn ze ook gekend van “Rain Down Love“.
Nu bleek op Youtube dat “Uninvited” eigenlijk een remake is van een vroegere plaat van Alanis Morrissette uit 1998. Dit was tevens de soundtrack voor de film City of Angels. Ze werd dan ook voor een Golden Globe en een Grammy Award genomineerd. Onderstaande twee versies zijn dus nóg pakken beter dan de remake van Freemasons.
Deze clip is met een symfonisch orkest… zaaaaalig gewoon!

En deze is voor de stevige rockers onder ons… Great!

En, ongelooflijk, maar waar, er bestaat zelfs een Gregoriaanse versie van (niet op de verschrikkelijke graphics letten hier, om nog maar te zwijgen van het vervelende gejingelbell)…

8 Reacties to “Uninvited”

  1. mick said

    Zalig , al die versies…

  2. Emanuel said

    Alanis is geweldig!🙂 niemand kan zo verbitterd zingen als zij

  3. Bert said

    Yep. Verbitterd klinkt wel wat negatief… Ik zou het eerder doorleefd noemen. Moet altijd denken aan Joe Cocker als ik haar bezig zie🙂

  4. Benjamin said

    De gregoriaanse versie heeft wel iets

  5. Bart said

    @ benjamin: inderdaad: onnozele graphics😀

  6. Benjamin said

    LOL mja, inderdaad

  7. Tommy said

    geef mij maar de huidige versie🙂

  8. Jamie said

    That’s why the song sounds so familiar… Het was dus van Alanis🙂 hahahaah…. die Gregoriaanse versie trekt op niks. The originele versie is toch beter🙂🙂

Geef een reactie

 
