Just b&b!

…dagelijkse belevenissen live from nr53!

  • Voyeurs…

    ...kunnen ons begluren op

    Flickr!

  • Kalender

    april 2008
    M D W D V Z Z
    « Mrt   Mei »
     123456
    78910111213
    14151617181920
    21222324252627
    282930  
  • Heel eventjes in vakjes denken

  • Woordenwolk

  • Archief

  • Blog statistieken

    • 153,982 hits

1 april overleefd

Posted by Bert op 2 april 2008

Het is ooit anders geweest, maar gisteren was ik op mijn hoede voor de 1-aprilvissen (op de goeie ouwe scheurkalender ook wel verzenderkesdag genoemd) die op mij kwamen afzwemmen. Sinds lang ben ik, goedgelovig als ik gewoonlijk ben, door geen enkele vis in de maling genomen! Yes, what a victory🙂
Aprilvis

Historici hebben blijkbaar geen idee waar het fenomeen vandaan komt en hoe het zo wijd verspreid raakte. De eerste vermelding dateert uit begin 16e eeuw. In 1539 werd melding gemaakt van een Gentse knecht die de flauwe grap van zijn heer (rederijker Eduard de Dene) om hem ergens naartoe te zenden, doorzag.
Dit jaar bereikte mij ook maar één aprilvis waar ik mogelijk kon intrappen: die van Mick&Wout, die door de vele haatmail op hun blog er gisteren mee zouden stoppen. We hadden beiden echter direct door dat we daar geen snars van moesten geloven! Iets waar anderen blijkbaar wel in trapten… Andere nieuwsberichten zag ik dan weer aan als aprilgrappen, maar die bleken dan toch weer correct te zijn.
Een overzicht van andere (Vlaamse) 1-aprilgrappen 2008:
– Radio 1 roept luisteraars op om hun tuin in te duiken en de insecten die ze vinden te verzamelen en te brengen naar een restaurant die er insecten wil serveren.
– Radio 2 West-Vlaanderen wist te melden dat het Sealife Center in Blankenberge zeehondjes weggaf aan geïnteresseerden.
– Radio 2 Vlaams-Brabant verkocht gehandtekende kasseien van de Bosberg voor het goede doel.
– 4FM had uit goede bron vernomen dat het Atomium zou verhuizen naar het Jubelpark voor de festiviteiten van Expo 58.
Verder stonden de kranten Gazet van Antwerpen en Belang van Limburg vol 1-april-grappen, maar da’s ook niet moeilijk met de hoofdredacteuren-voor-één-dag Geert Hoste en Urbanus. Een flauwe oogst in Vlaamse media.
Wat ik wel best leuk vind is de stunt van P-Magazine, waarbij een krablaag de borsten van Ellen Petri onzichtbaar maken. Een onbedwingbaar gevolg is dat waarschijnlijk heel wat kopers van het tijdschrift zich volop op deze krablaag zullen smijten om Ellen Petri volledig naakt te zien. De krablaag is echter helemaal niet afkrabbaar… Ik zou al die mannen wel eens willen bezig zien. Dat wordt gieren🙂

Enfin, we kunnen onze achterdocht weer een jaartje in de kast stoppen… Wat een opluchting!

2 Reacties to “1 april overleefd”

  1. Bart said

    een krablaag die iets “onzichtbaar” maakt? 2 april-grap?😀

  2. mick said

    Die van P-magazine is echt geniaal!

Geef een reactie

 
