Just b&b!

…dagelijkse belevenissen live from nr53!

  • Voyeurs…

    ...kunnen ons begluren op

    Flickr!

  • Kalender

    juni 2008
    M D W D V Z Z
    « Mei   Jul »
     1
    2345678
    9101112131415
    16171819202122
    23242526272829
    30  
  • Heel eventjes in vakjes denken

  • Woordenwolk

  • Archief

  • Blog statistieken

    • 153,982 hits

Restaurantweek: Via Via

Posted by Bert op 5 juni 2008

Net als vorig jaar, zijn we deze keer weer van de partij voor de Restaurantweek, hét moment om nieuwe restaurants tegen een voordelige prijs te leren kennen. Ik trok met mijn collega’s gisterenavond naar Via Via, een vaste waarde (al zeggen ze het zelf) in het centrum van Antwerpen.

Wat?
Het restaurant ziet zichzelf als een Frans restaurant in een Romeins kader. Dit Romeins kader stelt een Romeinse villa voor en werd een tiental jaar geleden gecreëerd door studenten van de Kunstacademie van Antwerpen. Je kunt er voor zo’n 30 euro een volledige maaltijd van royale en kwaliteitsvolle porties verorberen.
Mijn verdict?
Het was al direct duidelijk bij het binnenkomen van de zaak dat dit duidelijk geen toprestaurant is, zoals d’Hoogeschool en de meeste andere restaurants in het vtm-programma Mijn Restaurant willen zijn. Geen gastvrouw zoals het hoort, bediening niet volgens de regels en de maaltijden soms wat inspiratieloos.
Als amuse kregen we een frisse tartaar van tonijn dat perfect samenging met mijn glaasje Cava. Het voorgerecht had, zoals het hoort deze tijd van het jaar, nogal wat asperges als ingrediënt. De mousse van witte en groene asperges omgeven door zalm en sint-jacobsvruchten was lekker. Alleen een mousse maken van asperges vind ik wat zonde. Asperges op zich smaken des te lekkerder. Het hoofdgerecht bestond uit varkenshaasje op een toastje met truffelolie, pommes risolees en een sausje van tomaat en lamsoortjes. Het varkenshaasje was niet zo mals en rosé gebakken zoals op Wikipedia beweerd wordt. Een steakmes zou handig geweest zijn. Verder geen grote verrassingen in dit gerecht. Het dessert bestond uit een Japans waterijsje (waarvan ik de naam schuldig moet blijven), een kokosijsje met chocoladesausje en een javanais. Lekker! De koffie werd vergezeld door een huisgemaakt cakeje met amandel. De maaltijd was over het algemeen best ok, maar nu niet verrassend of wow… De bediening was correct, niet subliem. De tijd tussen de gerechten was perfect zoals het hoort (ook al waren we in het begin de enigen in de zaal). Voor mij komt het interieur eerder kitscherig over, maar er zijn blijkbaar wel fans van het interieur (zoals mijn collega’s)… Gelukkig zijn de stoelen op de foto’s van de website ondertussen vervangen door meer stijlvollere versies.
Kortom een matig restaurant en dus niet direct eentje om snel terug te gaan.
Score?
3 senseo’s – Op de goeie weg

Via Via
Pelgrimstraat 7
2000 Antwerpen
03/226.52.42

5 Reacties to “Restaurantweek: Via Via”

  1. Benjamin said

    Enkele jaren geleden geweest… en ik vond het toen een eerlijk restaurant. Mss is er wat achteruitgang…

  2. Bert said

    Of ik ben wat te kritisch? Maar eerlijk (wat prijs-kwaliteit betreft) is het wel hoor…

  3. Benjamin said

    Maar nee🙂

    Het was al ff geleden dat ik er ben geweest, en resto’s evolueren

  4. […] Restaurantweek: Via Via […]

  5. Emanuel said

    Die trend van vanalles mousses te maken tegenwoordig :-s k zal het niet begrijpen vrees ik…

Geef een reactie

 
